Dominos Pizza
1960 yılında Amerika nın Michigan eyaletinde Thomas Monaghan tarafından kurulan Domino s Pizza kısa sürede çevresinde tanınır hale gelmeye başlamıştır. 2008 yılında ise 60 ülkede 8.000 den fazla noktada hizmet veren "Dünya nın En Büyük Evlere Servis Pizza Zinciri" olmanın gururunu taşımaktadır
1996 yılının Ekim ayında ise Türkiye de ilk şubesini İstanbul un Ulus semtinde açan Domino s Pizza Türkiye deki pizza severlerin beğenisine sunuldu. Önce İstanbul da yaygınlaşan firmamız, yoğun franchisee talepleri ile Ankara, İzmir, Antalya, Dalaman, Bursa, Çorlu, Adapazarı ve İzmit te de hizmet vermeye başlayarak, dünyada olduğu gibi Türkiye de de en yaygın evlere servis pizza zinciri konumundadır. Domino s Pizza; Türkiye de evlere servis sektörünün hızla büyümesine göz ardı edilemez bir katkıda bulunmuştur.
Pizza Restaurantları A.Ş. ye bağlı olarak çalışan Genel Müdürlüğümüz, 50 kişilik deneyimli kadrosu ile Türkiye de bulunan tüm Domino s Pizza şubelerine maksimum seviyede destek ve pozitif enerji vermektedir. Başarıya giden yolun takım çalışmasından geçtiğine inanan merkez ofisimiz, bünyesinde bulunan tüm departmanlarıyla ortak çalışma yaparak bilgi ve deneyimlerini hem birbirlerine hem de dükkânlarımızda bulunan 1550 kişiden oluşan diğer takım üyelerine aktarırlar.
Commissary Departmanı (Üretim, Satın Alma ve Lojistik )
Commissary Departmanı, satın alma, üretim, lojistik ve kalite birimlerinden oluşmaktadır.
Gebze ve İzmir de bulunan üretim, satın alma ve lojistik destek merkezlerimize bir yenisini daha ekledik. Ankara da açılan yeni üretim ve lojistik destek merkezimiz Ankara ve çevresinde mevcutta bulunan ve yeni açılacak olan restoranlarımıza hizmet verecek.
Restoranlarımızda kullandığımız tüm ürünleri DPII (Domino s Pizza International) ve commissary kalite birimi sürekli denetlemektedir. Hamurlarımızı en gelişmiş hamur üretim tekniklerini kullanarak kendi fabrikalarımızda üretiyoruz ve buradan restoranlarımıza sevk ediyoruz. Domino s Pizza prensip olarak, pizzanın temelini oluşturan hamur, sos, peynir ve baharat gibi kalemlerde tüm dünyada aynı standardın korunması, üst malzeme (topping) olarak kullandığımız kalemlerde her ülkenin kendi tat, lezzetine uygun olarak geliştirilmesini benimsemiştir.
Kalitenin devamlılığı ve standardın sağlanması açısından, satın alma yaptığımız tedarikçi firmalarımızı (iş ortaklarımızı) DPII ve commissary kalite birimi sürekli denetlemektedir.
İhtiyaçlarımızın % 99 unu yurt içinden sağlayarak yerli üretimin gelişmesine çok ciddi katkı yaptığımızı düşünüyoruz. Ayrıca önümüzdeki dönemde yurt içinden sağladığımız bazı ürün kalemlerini diğer ülkelerdeki Domino s Restoranlarına göndermek için çalışmalar yapmaktayız. Domino s Pizza uzun dönemli işbirlikleri içine girmeyi tercih eder, firmalar mutlaka Domino s Pizza ihtiyaçlarını ve çalışma prensiplerini anlayabilmeli, maliyet kontrolü ve pratik çözümler sunma konularında yeterli olmalıdırlar. En uygun fiyat, tedarikçi firmalarımızda aradığımız en önemli kriter hiçbir zaman olmamıştır. Firmaların, iş ortaklarımız arasına katılabilme imkanı, firmaların bize sundukları yüksek ve standart ürün kalitesi, ihtiyaçlarımızı anlayabilme ve mükemmel servisleri ile doğru orantılıdır.
Eğitim ve Gelişim
Biz, tüm dünyadaki en iyi pizza dağıtım şirketi olmak için yola çıkmış sıradışı insanlarız!"
Dünyada ve Türkiye de lider pizza dağıtım şirketi olan Domino s Pizza, bu durumunu korumak ve geliştirmek için çalışanına yatırım yapması gerektiğini bilir ve her zaman onların eğitim ve gelişimleriyle yakından ilgilenir.
Domino s Pizza, müşteri memnuniyeti sağlamanın ve sürekli taze, sıcak, lezzetli ürünler servis etmenin yolunu, çalışanlarının eğitimine sıradışı özen göstermekten geçtiğinin de farkındadır. Bu sebeple çalışanlarımız her adımlarında eğitimle karşılaşırlar.
İşe yeni başlayan "Takım Üyelerimiz", ilk günlerinde Domino s Pizza yla tanışmalarını pekiştiren bir oryantasyon programına katılırlar. Bunu, çeşitli teorik ve çoğunlukla iş başı eğitimleri takip eder. "Takım Üyelerimizin" Domino s Pizza nın standart ve prosedürlerini öğrendikleri bu dönem 12 gün sürecektir. Bu dönemde çalışanlarımız pizza yapmanın sihirbaz işi olmadığını, öğrendiklerini uygulayarak harika pizzalar yapabileceklerini görürler.
Çalışanların yürüyecekleri kariyer yolları açık ve nettir. Verilen eğitimlere gereken dikkati göstererek kendini geliştiren ve sıra dışı ruhu yansıtabilen tüm çalışanlara yönetici ve idari pozisyonlar açıktır. Takım Üyesi olarak işe başlamış ve şu anda Franchise, Bölge Müdürü, Restoran Müdürü, Vardiya Müdürü veya Merkez Ofis personeli olmuş örnekler sistemimizde çalışmaya devam etmektedir ve amacımız bunu geliştirerek sürdürmektir.
Ayrıca çalışanlarımızın gelişim ihtiyaçlarına göre diğer profesyonel eğitim şirketlerinden eğitim desteği alınır. Yönetimsel ve operasyonel becerileri arttırmaya yönelik eğitimler takvim dahilinde hayata geçirilmektedir.
Kısaca, Domino s Pizza çalışanlarını sürekli eğitimden ve sürekli gelişimden ayrı düşünmek mümkün değildir.
Domino s Pizza Türkiye de eğitim ve gelişim ile ilgili sorularınızı mailTo( egitim ); egitim@dominospizza.com.tr adresine yönlendirebilirsiniz.
Domino s Akademisi
Domino s çalışanlarından yönetici olmak üzere seçilen adaylar, sistemli bir eğitim programına tabi tutulurlar. Bu eğitimler modern eğitim materyallerinin kullanıldığı Nişantaşı nda bulunan Domino s Akademisi nde verilir. Her teorik eğitim sınıfından sonra başarılı olan katılımcılara sertifika ve pozisyonuna göre rozet teslim edilir ve şubede yeni görevine başlayabilir.
Merhaba;
8000 nin üzerinde şubesiyle Domino s Pizza "Dünyanın En Büyük Evlere Servis Pizza Zinciri" olarak faaliyet göstermektedir. Ülkemizde ise; İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Dalaman, Bursa, Denizli, Eskişehir, Kocaeli, Tekirdağ, Sakarya ve Adana da toplam 108 şubemiz ile dünyada olduğu gibi "En Büyük Evlere Servis Pizza Zinciri" konumundayız.
Şu anda toplamda 108 şubemizden 68 tanesi Franchisee lerimiz tarafından işletilmektedir ve "12 yıldır" bu işi istikrarlı bir başarı ile sürdürüyor olmak Türkiye için bir ilktir. Biz Domino s Pizza olarak bu ilki gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyorken, çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz. 2009 Ocak ayı itibariyle 108 şubeye ulaştık ve 2009 sonuna kadar ise hedefimiz 136 şubeye ulaşmaktır.
Sistemimizdeki Franchisee lerimiz ikinci ve üçüncü dükkanlarını açmaktadırlar. Şu anda iki Franchisee miz ise dördüncü dükkanını açmaktadır. Ayrıca şirketimizin içerisinde uzun zamandır çalışan, Dükkan Müdürlüğü görevinde veya Bölge Müdürü, Operasyon Müdürü gibi daha üst kademelerde çalışmış olan arkadaşlarımızdan da Franchisee olup kendi işinin patronu olanlar bulunmaktadır. Bu örnekler sistemimizin tercih edilir ve güvenilir olduğunu göstermektedir. Franchiselarımıza; Satış & Operasyon, Reklam & Ulusal ve Lokal Pazarlama aktiviteleri, Dükkan yönetimi, Finans, Halkla İlişkiler, Denetim, Lojistik, Bilgi İşlem ve Dükkan Geliştirme eğitimi ve desteklerini sürekli olarak vermekteyiz.
Domino s Pizza sisteminin en önemli özelliği Franchisee nin işinin başında ve konuya hakim olması zorunluluğudur. Tüm Franchise adayları bir dükkanın işleyişini tam olarak öğrenmek için 8 hafta boyunca teorik ve pratik eğitimlere tabi tutulur. Dükkanın açılışına kadar hem Franchise a, hem personeline verilen pratik eğitimler; denetim ve destek faaliyetleri dükkan açıldıktan sonra da rutin olarak devam eder.
İşin başında durma, verilen eğitimlerle maliyetleri kontrol altında tutma ve pazarlama becerisine sahip olma avantajları başarıyı getiren başlıca faktörlerden olup, bu sayede Domino s Pizza dünyada ve Türkiye de başarılı ve kârlı bir yatırım aracı haline gelmiştir.
1960 yılından bugüne kadar kazanılan bilgi ve tecrübenin harmanlanması ile oluşan sistemimiz konusunda ayrıntılı bilgileri, ilerleyen sayfalarda bulabileceksiniz. Hedeflerimize ulaşırken bizimle aynı ekip içinde olmayı düşünerek başvuru yapan tüm Franchise adaylarına şimdiden teşekkür etmek isterim.